måndag 17 februari 2014

Influensa och fint väder

Sedan jag Kom till USA har jag varit sjuk hela tre gånger.. Är det inte hög feber är det hosta som håller mig och alla andra i huset vakna hela nätterna. Denna gången har det hållt i sig i tre veckor, och hostan blir bara värre.. Influensan.. Helvetes-jävla-förbannade-skit influensa!! Jag går nu på tre olika hostmediciner och knarkar värktabletter som aldrig förr, men inget hjälper. 

Vissa dagar känner jag mig jätte pigg på dagarna, men sen när kvällen kommer kryper helvetet inpå igen! Visst kanske jag skulle behöva ligga inne och inte göra någonting i några dagar, men det är lättare sagt än gjort! Dels kan jag inte missa klasser då det bara är 20% frånvaro innan man blir utslängd från kursen och sen vill jag inte missa allt annat som dyker upp, som Fallskärmshoppet eller alla hjärtans dag... 

Mer frustrerad människa får ni nog leta efter. Jag är arg på mitt immunförsvar som lyser med sin frånvaro, jag är arg för att jag inte har någon energi, jag är arg för att jag inte kan sova, jag är arg på hostmediciner som inte funkar och på att jag inte kan vara mig själv nu... 

Deppigt inlägg från ett strålande San Diego! (Jag har i alla fall tur med vädret) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar