söndag 12 januari 2014

Hey brother

Det här med att blogga samtidigt som man har den bästa tiden i sitt liv är ingen lätt kombo, men jag ska försöka klämma in ett inlägg så ofta det går.

Jag är nu officiellt en San Diego state-student och har fått mitt studentkort i handen som bevis. På tisdag är det orientation som gäller, antar att vi kommer gå igenom hur allt kommer fungera när klasserna drar igång den 22:e. Känns konstigt att inte veta vad man skall plugga än, och det lilla kontroll-freaket inom mig börjar panika lite smått.

I fredags drog jag och mina fem wing-women ut på fin-middag på en restaurang som ligger bara några blocks bort. Jag har nog aldrig ätit så god mat någonsin. När vi slängt i oss förrätt, huvudrätt, en irish och två glas vin var vi nära att somna vid bordet alla sex. Men vi tog oss i kragen och drog vidare till en bar lite längre bort. Kvällen, blev natt och festen blev till efterfest. Fantastisk rolig kväll, med fantastiska människor! Lördagen var mindre fantastisk, men med en snyftfilm och godis i soffan somnade vi alla gott innan kl 23. (pensionärsboende i San Diego?)

Anyways, idag är det fotboll (amerikansk såklart) Chargers spelar, och vad jag har förstått så är detta matchen som avgör om de kommer vidare till superbowl. Jag antar att det kommer bli en galen match och desto galnare på bara dit vi skall gå och kolla. FUN FUN FUN!!

Här kommer lite efterlängtade bilder på huset. Första bilden är mitt och Emelies rum, min säng. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar