torsdag 19 december 2013

Sista refrängen

Att helt tappa rösten och jobba på telefonbank kan jag meddela, inte är bästa kombinationen! Med tanke på att jag inte är sjuk i övrigt kan och vill jag inte vara hemma från jobbet. Med bara två och en halv dag kvar här, vill jag ju mer än gärna spendera dem med mina fina kollegor. Efter några om och men fick jag sätta mig och göra administration, och det är väl självklart att systemen lägger ner mitt i allt. Så här sitter jag nu, med musik i öronen och kan inte göra ett dugg. Känns förbannat överflödigt, men vad gör man inte. Efter jobbet åker jag en snabbis hem till mor för att hämta min baouta-väska att packa i, och inte att glömma mina tillfjäskade tårtor som hon knåpat ihop åt mig till fredagsfikat i morgon. Ja, jag kan erkänna att jag är lite bortskämd. Men som jag lovat min mor blir detta tillbaka-betalt när hon sjunger på sina sista refränger och behöver hjälp med diverse torkningar och duschar.. Efter detta blir det avsluts-bowling med kollegorna på poolhouse. Kanske kan en rejält stark drink hitta min bortkommna röst?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar