måndag 30 december 2013

California here I am

Nu är det på tiden att jag bloggar! Vet ni vad?! Här ligger jag i solstolen och känner california solen steka på min hud. Blandningen av doften från asfalt och palmer är charmigare än det låter. Det luktar USA, det luktar minnen. Här ligger jag och inser hur mycket jag älskar att jag är som jag är. Haha ego much?! Nej men jag känner för dom som inte vill ta sig ut, resa, utforska, uppleva, älska det okända och framför allt utvecklas. Jag fullständigt älskar det här!

Den sista tiden i Sverige har varit lite av en dimma, jag hade knappt packat fast än väskan var full, jag hade jobbat min sista dag men det kändes som att jag skulle tillbaka på måndag igen. Ja, resan kändes så avlägsen. Det var nog först på flygplatsen när jag vinkat av mamma, Lasse och Sara som jag på nått så när kunde förstå att jag var påväg. Men här är jag, resan är påbörjad. 

Vi bor sex tjejer i en svit på hotellet i Chula Vista, strax söder om San Diego. Igår tog vi oss till den mexikanska gränsen, och då menar jag verkligen gränsen. Tijuana syntes tydligt på andra sidan vägen. Här, mitt på gränsen ligger de omtalande outleten. Massa shopping (såklart) och jag fick äntligen tag i ett par skit snygga Nike airmax för hör och häpna, 400 spänn! Kaching! 

Idag ligger vi vid poolen och glassar, och tanken är att inte röra mig ur fläcken.jag måste bli brun, brun och sommarfräsch! 








1 kommentar:

  1. Fan va härligt Tina!! E inte alls avundsjuk ;) Men du får gärna skicka lite värme hit för snön lyser ändå med sin frånvaro! Massa kramar & Gott Nytt År!!

    SvaraRadera