onsdag 22 januari 2014

Skola och sushikaos

Idag ar dagen vi alla vantat pa... eller? Skolan borjar och jag vet fortfarande inte vilka kurser jag kommer fa lasa. Idag kommer jag krascha en kurs: Intro to hospitality and tourism mgmt. Jag hoppas och tror att denna kurs ar ett sakert kort.

I morgon blir det desto varre. Da ska jag krascha 3 kurser till: Recreation and tourism mgmt. Leisure and tourism och sist men inte minst Media writing and reporting. Wish me luck!

Jag maste ju ocksa ta och beratta om var galna sushikvall igar. Jag hade inte atit mer an sallad och en rostad macka pa hela dagen och nar vi skulle ga ivag for att ata var efterlangtade sushi kurrade magen mer an vanligt. Vi kommer till sushi stallet och kollar igenom menyn, som forovrigt ar valdigt ospecificerad. Vi fragar servitrisen hur sjalva menyn ar upplagd, hon verkar lite fragande men ger sedan ett svar pa var fraga... Vi bestaller in I tron om att allt ar korrekt och vantar pa maten, och vantar och vantar... Efter  ca 35 min fragar vi servitrisen hur det gar och da svarar hon spydigt att det tar ca 45 min att fa sin mat!? Skall 8 bitar sushi var ta 45 min!? Humoret borjade vakla, dels pga hunger och ocksa pga den otrevliga servitrisen... Efter den langa vantan kommer en tallrik, med massor av bitar, sen kommer nasta tallrik och nasta och nasta.... VAD AR DET HAR!???  Narmare bestamt 336 bitar sushi!!! Jag visste inte om jag skulle skratta, grata, resa mig upp och ga dar ifran eller bara stalla mig och skrika ratt ut. De andra tjejerna bara vek sig av asflabb medan jag inte riktigt kunde slappa mitt otroligt irriterade humor. Idag kan jag lova att jag ocksa skrattar hogt at detta.

Vi pratar med servitrisen som slanger in ytterligare en spydig kommentar, you never had sushi before? Yes we have you stupid b***h... gaaaah. De tog tillbaka bestallningen som de stackars kockarna kampa med sa lange. Servitrisen blev annu spydigare och vi fick in vara 8 bitar som vi faktiskt hade bestallt. Jag hade garna velat saga att sushin var jatte acklig... men den var super god. Tyvarr gjorde inte det speciellt mycket for att radda det har resturangbesoket....

Na nu ar det dags for mig att fixa mig infor skolan.. see you in a bit!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar